Update - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tom Bosmans - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tom Bosmans - WaarBenJij.nu

Update

Door: Tom Bosmans

Blijf op de hoogte en volg Tom

10 Maart 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Het is weer tijd voor een update vanuit Buenos Aires! Ik heb inmiddels een fijne kamer gevonden in de wijk Palermo Hollywood. Het huis is recentelijk compleet vernieuwd, dus het is allemaal pico bello in orde. Mijn kamer heeft een fijn tweepersoons bed, een bureau, kledingkast, en een mooie prive-badkamer met eigen douche en wc! In het huis zijn in totaal 7 kamers. Momenteel deel ik het huis met 3 fransen en 2 duitsers. De laatste kamer is nog leeg, maar ook deze zal waarschijnlijk snel bezet zijn. De sfeer in huis is top, dus ik ben zeer tevreden met waar ik terecht ben gekomen!

Waar was ik gebleven? Zondag 2 maart ben ik met mijn vrienden uit het hostel naar china town gegaan. het stelt niet zo veel voor (1 straat), maar het is leuk om bijvoorbeeld te zien wat voor aparte dingen ze allemaal verkopen in de supermarkt etc. Hier hebben we ook wat gegeten in een chinees restaurant. 's Avonds had ik de bezichtiging van het huis waar ik nu dus woon.

Maandag heb ik afgesproken met een collega van mijn oom, Agustina. Ze werkt hier bij Shell en geeft ook parttime les aan de universiteit waar ik heen zal gaan; Universidad de Palermo. Zij heeft me rondgeleid door Buenos Aires, en me mooie plekken in Palermo, San Telmo en Puerto Madera laten zien. Ook heb ik de traditionele argentijse koeken: Alfajores geproefd. Het was erg leuk om de stad te zien onder begeleiding van een local!

Dinsdag heb ik niet bijster veel uitgevoerd, een beetje door de stad geslenterd etc. Woensdag was verhuisdag! Ik zou er eigenlijk om 4 uur in kunnen, maar ik werd om een uur of 3 gesmst door de huisbaas dat hij 4 uur niet zou gaan redden. Ik had afgesproken om Frankrijk - Nederland te gaan kijken in de stad (teleurstelling), dus het is 9 uur geworden. Met al mijn koffers in de (hete) metro was geen pretje, dus ik was blij toen ik er eindelijk was. Toen ik aankwam waren er al 2 fransen aanwezig, Laura en Nicolas. We hebben s'avonds nog wat gedronken en toen ben ik naar bed gegaan.

Donderdag had ik op school een toets om mijn Spaans-niveau te bepalen. Deze was om 10 uur s'ochtends, en ik heb meteen kennis kunnen maken met de argentijnse punctualiteit, aangezien de docent om 20 over 10 binnen kwam. 's Middags ben ik de stad in gegaan om mijn euro's te wisselen voor pesos op de 'blue market'. Dit is de wisselkoers zoals die op straat is. Bij de bank krijg je momenteel ongeveer 10 pesos per euro, maar ik heb ze hier op straat voor 14 pesos per euro kunnen wisselen.

Vrijdag ben ik met mijn 2 franse huisgenoten, en twee van hun vrienden naar de dierentuin van Buenos Aires geweest. Dit was heel gezellig, maar de dierentuin zelf was niet heel indrukwekkend. 's Avonds ben ik terug naar mijn oude hostel gegaan om te eten en afscheid te nemen van iemand die terug naar Brazilië ging, vervolgens ben ik samen met Nicolas en Laura naar het huis van Agustina geweest, waar we samen met haar vrienden gezellig iets hebben gedronken en empenadas hebben gegeten (heeerlijk). Om 12 uur werd ik verrast met een taart, het was namelijk mijn verjaardag :).

Ondanks dat ik vrij laat in bed lag, ging zaterdag de wekker al vroeg. Ik ging namelijk met Nicolas en Laura naar Tigre. Dit is een stadje in de buurt van Buenos Aires (een uurtje met de trein). Hier zijn we met de boot naar een soort eiland gegaan waar we de hele middag gerelaxed hebben aan een soort strandje. 's Avonds hebben we thuis nog wat gedronken, en ben ik naar bed gegaan. Al met al heb ik dus een heel relaxte verjaardag gehad!

Zondag was wederom een rustig dagje. Ajax gekeken (wederom teleurstelling) en rustig een filmpje gekeken. Verder kennis gemaakt met de twee duitse huisgenootjes, Sina en Julia. Het laatste franse huisgenootje (Camille) is er sinds vandaag, maar ik heb nog niet echt kennis met haar gemaakt. 's Avonds hebben we met z'n allen empenadas besteld.

Vandaag ben ik begonnen aan de rompslomp van de visum-aanvraag. Dit is meer werk dan ik had gedacht. Ik wou vandaag samen met Nicolas naar het ministerie van justitie gaan om een verklaring van goed gedrag aan te vragen. Hier aangekomen bleek echter dat je zonder afspraak niet binnen komt. Meteen via internet een afspraak gemaakt voor a.s. donderdag. Verder moet ik een verklaring van mijn school dat ik er ga studeren hebben (ga ik morgen regelen), moet ik mijn hele paspoort kopieren (ook de lege pagina's) en moet ik pasfoto's meenemen. Al met al veel gedoe dus.

Ik heb verder ook veel gedoe gehad met mijn bankpas. De eerste dagen kon ik probleemloos geld opnemen bij de bank, maar sinds maandag gaf de automaat ineens aan: Your card is blocked, please contact your issuer. Vervolgens heb ik de Rabobank gebeld, die mij doodleuk wisten te vertellen dat mijn pas volgens het systeem helemaal niet geblokt is. Verder kon ik bij de supermarkt ook gewoon met mijn pinpas betalen. Omdat ik zowel mijn borg als mijn huur cash moest betalen, had ik de limiet op mijn creditcard ook al snel bereikt. Vrij lastige situatie dus, aangezien ik op geen enkele manier meer aan cash kon komen. Gelukkig heb ik het geld van iemand kunnen lenen, waardoor ik voorlopig uit de problemen ben. Vervolgens heb ik via de Rabobank tegoed op mijn creditcard kunnen bijschrijven, en heb ik een nieuwe pas aangevraagd. Deze wordt naar pap en mam opgestuurd, die hem vervolgens aangetekend naar mij zullen versturen.

Voor de geinteresseerden, mijn adres hier in Buenos Aires:

Av. Dorrego 2177
C1414CLD Buenos Aires

Wat me de komende tijd te wachten staat: de rest van deze week heb ik nog lekker vrij. Ik zal mijn visum proberen te regelen en waarschijnlijk nog veel van de stad zien. Volgende week maandag beginnen mijn college's dan eindelijk. De week erna (24 maart) komt Lara me opzoeken, en gaan we samen veel leuke dingen doen en bezoeken!

Ik begin mijn draai hier goed te vinden en heb het erg naar mijn zin! Het is hier heerlijk weer (vaak wel 35 graden), en er is genoeg te doen. Ik leer veel nieuwe mensen kennen en er is van alles te zien!

Jullie horen snel weer van me!

Saludos!

Tom


  • 10 Maart 2014 - 22:30

    Delano Groznik:

    Good bezig :D

  • 10 Maart 2014 - 22:48

    Frank:

    Ein sjoon verhoal...amesatie.

  • 10 Maart 2014 - 22:50

    Frank:

    wanneer krijgen we foto's te zien?

  • 10 Maart 2014 - 22:50

    Marion:

    Hoe gaat het met je fototoestel, Laar eens wat foto's zien.
    X

  • 10 Maart 2014 - 23:09

    Ine:

    Hey Tom, leuk geschreven en leuk om te volgen zo. Moeten idd wel nog wat fotootjes bij! :)

  • 13 Maart 2014 - 21:49

    Lilian:

    Hee Tom,
    Fijn te horen dat je al zo goed terecht bent gekomen en al zoveel contacten hebt. Dat gaat helemaal goed komen. Veel plezier!

  • 27 Maart 2014 - 11:02

    Nicky:

    Tommm ik wacht met smart op een nieuwe update!! Hoop dat je het naar je zin hebt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2014

Adios!

10 Maart 2014

Update

01 Maart 2014

Buenos Aires
Tom

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 7128

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: