Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tom Bosmans - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tom Bosmans - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Tom

01 Maart 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Ik zit inmiddels alweer 5 dagen in Buenos Aires, dus het is misschien tijd om wat van me te laten horen. Mijn reis hier naar toe was heel vermoeiend. Ik ben begonnen in Dusseldorf, vanwaar ik naar Londen vloog. Van Londen naar Madrid en van Madrid naar Buenos Aires. Het verliep allemaal vrij soepel, tot ik in Madrid aankwam. Hier hoefde ik alleen nog maar 'even' mijn boardingpass ophalen bij de klantenservice van iberia. Hier aangekomen werd mij vrolijk gemeld dat dit helaas niet mogelijk was omdat ik geen visum had. Het is echter zo dat het visum pas geregeld kan worden vanuit Argentinie zelf. Na veel overleg en gebel heb ik uiteindelijk (een half uur voor het boarden) toch mijn ticket gekregen. Het vliegtuig dat me naar Buenos Aires moest brengen was niet wat ik er van had gedacht, maar 12 uur later kwam ik toch aan in het zonnige Argentinie.

Vanaf het vliegveld direct een taxi gepakt naar mijn hostel, waar ik de rest van de dag voor pampus heb gelegen. 's Avonds ben ik nog even de stad in gegaan om een hapje te eten en een beetje rond te kijken, samen met wat andere mensen die in het hostel verblijven. Ik heb een fijne kamer in het hostel met een tweepersoons bed, airco en een fijne douche.

Woensdag ben ik in mijn eentje op pad gegaan om de stad te verkennen. Hier heb ik meteen een metro/buskaart en een argentijnse simkaart aangeschaft (voor bellen/sms vanuit NL bereikbaar op nummer: 005491121613777, Whatsapp is gewoon op mijn oude nummer).

Donderdag was een rustig dagje, ik ben op zoek gegaan naar een winkel waar ze mijn rugzak konden repareren (die ook in Madrid kapot was gegaan, waardoor ik de rest van de reis met een open rugzak heb rondgelopen). Dit bleek echter lastiger dan gedacht, maar na veel gezoek en gevraag is het toch gelukt. Ook ben ik nog even naar de universiteit gegaan om even rond te kijken en om wat details na te vragen.

Vrijdag was de eerste dag dat ik me moest melden op school, ik had om 10.30 orientation. Hier werden alle schoolgerelateerde dingen uitgelegd, en werd ook iets verteld over Buenos Aires en de omgeving, en over dingen die er te doen zijn. Hier heb ik ook een paar mede-internationale studenten ontmoet. Ik was de enige nederlander, er zijn veel fransen en amerikanen, en verder nog wat mensen uit andere landen in zuid-amerika. Ook heb ik mijn collegeschema doorgekregen. Ik begin pas met colleges op 17 maart, dus ik heb nog even vrij. Ik heb alleen lessen op maandag, dinsdag en woensdag, oftewel vier dagen weekend! ik heb wel op alledrie de dagen les van 19:00 tot 22:00, en dan nog op maandag 10:30 tot 13:30 en woensdag 12:00 tot 15:00. De vakken die ik gekozen heb zijn onderdeel van het Latin American cultural identity program. Dit houdt in dat ik lessen ga volgen over bijv. de evolutie van de argentijse maatschappij, cultuur en internationale relaties. Ik heb erg veel zin om te beginnen!
's Avonds ben ik weer wat gaan eten in de stad met een paar mensen uit het hostel.

Vandaag ben ik voor het eerst bij een kamer gaan kijken. Het was een fijne kamer, maar toch nog wel wat ver van de uni af, dus ik ga morgen nog even zoeken of ik iets dichterbij kan vinden. Als dit niet lukt zal ik alsnog voor deze kamer gaan. Een kamer zoeken blijkt toch lastiger dan gedacht, dus dit heeft de rest van mijn middag wel gevuld.

Morgen zit ik om 10.30 klaar met mijn laptop om Ajax te kijken (heel belangrijk), en de rest van de dag zal ik invullen met het zoeken (en hopelijk bekijken) van kamers.

Wat me tot nu toe is opgevallen in argentinie is dat het een heel warm (zowel de mensen als de temperatuur)land is! Mensen zijn bereid je te helpen, zeker als ze merken dat je een buitenlander bent.

Op straat is het duidelijk dat de verkeersregels hier met een korreltje zout genomen worden. Dingen als rechts inhalen, smsen achter het stuur en door rood lopen zijn de normaalste zaken van de wereld. Op elke hoek van de straat staat politie, maar ze voeren verder weinig uit.

In de metro staan soms mensen die met een complete gitaar/versterker/microfoon combinatie optredens geven om op deze manier iets bij te verdienen. Ook lopen er mensen rond (meestal kinderen) die spontaan dingen beginnen uit te delen (varierend van stickervellen tot pennen, tot zakdoekjes, tot vergrootglazen etc.) totdat ze de hele coupe hebben gehad. Vervolgens lopen ze het zelfde rondje terug, en kun je deze dingen van ze kopen voor ong 10 pesos (1 euro), of ze halen het weer op.

Wat betreft het weer, het is hier heerlijk (gemiddeld 28 graden), en ik kan dus lekker in mijn korte broek rondlopen. Ik ben de eerste dagen helaas wel flink lek geprikt door de muggen.

Maandag en dinsdag is het hier carnaval. Ik heb geen idee hoe dat hier gevierd wordt, maar dat zien we vanzelf weer.

Mensen die mij kennen weten dat ik niet echt een schrijver ben, maar ik zal proberen om jullie af en toe op deze manier op de hoogte te houden. Ik kan echter niets beloven ;).

Saludos,

Tom

  • 02 Maart 2014 - 10:10

    Inge:

    Hoi Tom,

    Fijn dat de reis verder goed is gegaan. Goed te horen dat je al bijna gesetteld bent. Je hebt Nu de tijd om alles goed uit te zoeken omdat school pas over twee weken begint. Vergeet niet te genieten. Groetjes Wil en Inge

  • 02 Maart 2014 - 11:30

    Frank:

    Nou Tom, toch al een heel verhaal geschreven. Jammer van Ajax...heb je gevloekt?
    Hadden ze op de uni geen contactbord voor "rooms to let'? Zou je anders ook nog kunnen kijken. Veel plezier! Frank

  • 02 Maart 2014 - 11:32

    Frank:

    O ja, gisteren de Sjtasiefestasie. Was weer erg gezellig. Mama zag er blits uit! Alleen zat het weer niet helemaal mee, beetje regen gehad. Waren op tijd en netjes weer thuis.... :). Frank

  • 02 Maart 2014 - 18:21

    Lieke:

    Hoi Tom,
    Een mooi avontuur. Maak er een bijzondere tijd van. We blijven je volgen. Grtjs. Lieke and the boy's.

  • 04 Maart 2014 - 01:06

    Paula Koot :

    Dag Tom,

    Wij zijn al eens in Argentinië op vakantie geweest en vinden het een prachtig land met O.a. een hele mooie natuur. Vooral Buenos Aires is een metropool die heel veel te bieden heeft. Ben dan ook benieuwd wat je gaat meemaken daar, en ga je berichten zeker lezen. Dus toch vaker iets schrijven op je blog

  • 04 Maart 2014 - 11:52

    Opa En Oma Bosmans:

    Tom tot nu toe gaat alles nog goed daar wat een leven heb je nog drie weken voor rond te kijken en omhoe is de kost daar smaakt het een beetje heb je ook al goed kennis gemaakt met andere collegas je te amuseren voor dat het werken begint profiteer er maar goed van . is het hotel goed aar je zin

  • 07 Maart 2014 - 11:05

    Opa Oma Bosmans:

    hallo
    tom alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen maak er een fijne dag van wij drinken er een op jouw 23 verjaardag

  • 08 Maart 2014 - 14:53

    Margo Vervuurt:

    Hoi Tom,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ook vanuit Venlo wordt je gevolgd! Succes en vooral heel veel leuke ervaringen! Groetjes, Hans Margo Marc en Iris

  • 10 Maart 2014 - 22:18

    Lieke Van Hoef:

    Hoi Tom,
    Een beetje te laat maar wel oprecht nog gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er iets moois van.
    Grtjs. Lieke en Peter xxx

  • 12 Maart 2014 - 16:27

    Oma Opa Bosmans:

    HalloTom
    Tom heel leuk dat het je voor de wind gaat. al een mooie kamer met bad en al ,en leuke mensen om je heen en je hebt al zoveel van de omgeving gezien en een taart op de koop toe wat wil je nog meer het is zo de 17 zijn en dan word het goed waar je voor daar bent groetjes opa oma

  • 20 April 2014 - 12:10

    Oma Opa Bosmans:

    Hoi Tom
    we wensen je een Vrolijk Pasen.
    met ons gaat het goed. in Roermond is de week van de City Run een hele drukten .
    je mama en papa komen er aam.de groetjes van oma en opa dooi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2014

Adios!

10 Maart 2014

Update

01 Maart 2014

Buenos Aires
Tom

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 2680
Totaal aantal bezoekers 7138

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: